Lehed

kolmapäev, 29. veebruar 2012

Heegeldatud amigurumi marakad

Foto: Helen Vaher

Helen Vaheri tehtud foto tekitab sellise õdusa tunde. Tahaks kohe haarata need heegeldatud marakad pihku ja kukkuda kõristama. Emad saavad selliseid marakaid ka ise oma lastele teha.

Minu heegeldatud marakate lugu:
See lugu ulatub otsaga veel eelmisse aastasse (neid on veel:)), nimelt jõuluaega. Monika, üks ütlemata abivalmis inimene, palus mul oma vennapojale teha marakas. Ma ei olnud esiotsa küll eriti vaimustunud, ausalt.  Kui aga toodi juba kõrinasüsteemid, mis kõik maraka sisse pidid minema, siis pidin ma mõtte kaalumisele võtma. Siis me otsustasime teha vahetust. Mina sain (ja õigel ajal) jõulukingituseks nuustiku, ta ise nimetab neid pesukäsnadeks. Monika blogis juttu ka. Hakkasin ka marakat katsetama. Esimese sain valmis. Tuli täitsa tore ja kuna paljudele ka meeldis (ma ei osanud ikka veel seisukohta võtta:)), siis töötasin maraka kallal edasi. Nüüdseks on möödas juba mitu kuud ja valmis on saanud mitmeid marakaid. Ma saan aru, et marakad käivad paaris. Minul kõikidest variantidest hetkel üks variant. Ma usun, et päriselus peaks neid varsti ehk ka näha saama. Valmis on saanud ka amigurumi muster maraka tegemiseks. Markaka pikkus on ca. 15 cm. Mulle meeldib, et heegeldatud maraka varre ots on natukene ümar. Lastele meeldib, suurtele ka. Korras! Olen ka paar marakat tillukestele lastele kinkinud. 

Marakat on üsna lihtne heegeldada, eriti neil, kellel koolis käsi heegeldas tugevamalt kui nö. tohtis.  Mina kasutasin tugevat toppimist, lambavilla ja naturaalseid puuvillaseid lõngu. Heegeldatud maraka muster on saadaval Artefleur Disainimajas ja võib ka otse mulle kirjutada.  Heegeldatud matakaid hindavad kindlasti inimesed, kes soovivad teistsuguseid mänguasju oma lastele teha. 


Igati vahva alternatiiv tegelikule marakale, leidsin ma ka lõpuks, sest näha oli, kuidas mu poisile need meeldivad. Väike foto ka, kui korraks sain tähelepanu kõrvale juhtida, muidu oli selline mängumöll, et kõik marakad pooludused. Muide, heegeldatud marakas pole ka nii kõva, et väike laps haiget saaks. Minu sümpaatia kuulub värvilisele marakale.



Isetegijasse tegin veebruari kuu tööks siis punase heegeldatud maraka. Kaks erinevat punast (mõlemad puuvillased, üks ilma läiketa).


Ja uudis! Artefleur on nüüd ka Disainimajas ja on hakanud tegema ka eestikeelseid amigurumi musterid ja juhendeid. Lisaks pakub Artefleur ka käsitsi maalitud mänguasja silmi. Kindlasti tulge uudistama. Tahan sellest väikesest poest teha sellise poe, kus alati oleks midagi huvitavat. Nippe jagub ka siia blogisse! Tänud!

4 kommentaari:

  1. Nii armas pilt see, kus marakad lapse käes! Paistab, et oleme samal lainel - mul kõrinad käsil, katsetan erinevaid. Ja mis seda otsa puudutab, siis täpselt sama teema. Seal kohe peab selline mõnus mügar olema :)

    Tervitused!

    VastaKustuta
  2. Tänud Sulle! Poiss õnnestus jah korraks "tabada". Kõrinad, igal kujul, on vahvad, leian ka mina. Ja ikka nii, et väikestel käekestel oleks hea seda haarata. Üks pikka aega lasteaias töötanud inimene ütles, et see marakas on seetõttu hea, et seda ei saa katki teha, lapsed tahtvat ikka näha, mis sees on ja seepärast plastmassist marakaid kiputakse ühel või teisel moel lahti muukima.

    VastaKustuta
  3. Kas kuskil kaubanduses on nn. kõrinasüsteeme müüa ka? Tahaks ka kõrinaid teha aga üllatusmuna palli sisse ei usalda väga midagi panna, vb on olemas ka kuskil selliseid toorikuid...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere,
      Saab kasutada kulinaid, mina panin pärlid sisse, peaasi, et kui marakas vett saab, siis ei juhtuks midagi. Üllatusmuna ei ole isenesest halb valik, kuigi nüüd need uuemad munad lasevad vee kohe sisse. Muna ei saa ka laps kätte, sest marakas ei ole ühestki küljest avatav. Millegi sees peab aga midagi olema, sest kuna minu marakad on näiteks hästi tugevalt topitud, siis kõrina hääl natukene sumbub selle täite varju - mingi kuulike annab ruumi kõrisemist tekitavatele asjakestele, et nad saaksid vabalt liikuda.
      Kas on ka päris toorikud, seda ma pole uurinud.

      Kustuta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails