Lehed

neljapäev, 4. märts 2010

"Pilguheit"- maalid


Üks kümmekond maali on üleval AGM mööblisalongis ja ülejäänud viis asuvad ühes Tallinna kesklinna erapraksises. See on hea kogemus ja samal ajal ka väikestviisi tunnustus. Samuti on see natuke ka märgilise tähendusega, sest see on läbilõige ja pilgheit viimasele kaheksale aastale. Minu stiil on konkreetse stiili puudumine, see, et ma teen väga erinevaid asju ja mul pole konkreetset nn. käekirja. See ongi huvitav, sest need näitused näitavad mulle mu enda arenguteed selles loomingulises valdkonnas. Maalide arv on mul nende aastate jooksul olnud suhteliselt väikene, maalimine vajab aega ja võimalusi, mida on nappinud, seepärast saabki vahepeal väiksemaid asju teha, mis ei vaja niipalju ettevalmistusaega ja keskendumist, ega vastava õhustiku loomist. Maalimine, kuigi harva, on hingelisel tasandil üks mu armastatumaid väljenduslaade.
Maalimine on minu jaoks oma tunnete, emotsioonide ja nähtu jagamise viis. Looming on liikumine ja muutumine, sa ise muutud läbi oma töö. Lisaks fotole sisaldab maal ka alati natuke oma müstilist poolt. Mulle meeldib tõlgendamine ja kohandamine ning adaptatsioon. Kõik see on pildis olemas ja ometigi igaühele omal moel, kas läbi imetluse, meelepaha või mis iganes muul viisil. Pilt tekitab alati emotsiooni ja ükskõik, on see positiivne või negatiivne, muudab see vaatajas midagi. See on fantastiline.
Aina enam jõuan teadmiseni, et tuleb teha seda, mis meeldib, sest kui avastasin, et jututeemad kunstist ja loominguliselt väljendamiset tõid sära mu silmi, sain aru, et tagasiteed enam pole. Ja nii ongi hea. C´est la vie.


Erapraksises, kus on õdus keskkond ja maalid on lisatud meeleolu loomiseks ning selle õdususe ilmestamiseks:




Üks ülespanekutest: "Pilguheit"-  AGM mööblisalongis:



Mõningad tehtud tööd ka eraldiseisvana:

Üks öö, pastellmaal, 2002
See maal on maalitud omal ajal ühika aknast Karu tänaval, hetkel on nende puude taha ehitatud Eesti ainuke sünagoog.


Tants, õlimaal, 2008


Kivid, õlimaal, 2008
Tahtsin teha tööd, milles ei ole nn. põhivärve. Mulle meeldivad vormid, mis on kas kerakujulised või ovaalsed. Samuti meeldivad mulle väga kivid ja kivikesed.


 
Pilk, segatehnika, 2002


Emotsioon, pastellmaal, 2002


Saladus, segatehnika, 2003
 
 
Üleval: Naine, õlimaal, 2006
All: Lootus, õlimaal, 2008


 
Tühi rand, õlimaal, 2008
See maal on mul ainukene maal, mis on maalitud välistes tingimustes, sõna otseses mõttes mere ääres. Selline maalimisviis on kahtlemata väga meeldiv.

Ja nüüd uute tööde kallale!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails