Lehed

neljapäev, 28. juuli 2011

Heegeldatud lepatriinud


 
Isiklikult ei tea küll ühtegi inimest kellele lepatriinud ei meeldiks. Isetegijas on ka vastavasisuline koostegemise projektike, kus valida oli, kas teha maasikad või lepatriinud. 

 
Otsustasin sedapuhku siis lepatriinude kasuks. Varasemalt olen teinud sellised heegeldatud lepatriinud koos heegeldatud kotikesega. Kuna ma mustrit üles ei kirjutanud ja neid mul ka enam pole, siis tegin tegin uue mustri. Heegeldatud lepatriinu on tehtud 2mm heegelnõelaga ja on ca. 5 cm pikk. Ühe mustri katsetamise jaoks tegin 4 erinevat lepatriinut. Kui olen siiani mõne mustri kirja pannud, siis ikka nö. umbkaudselt. See tähendab, et kui keegi seda mustrit kasutab, nagu nt. heegeldatud dinosauruse õpetus, siis dinosaurus välja ka tuleb (mõneti ei olegi vahet, kas mõni silmus on rohkem voi vähem), aga kui ma teen mustreid müüki 
(TinyAmigurumi Etsys ja Artefleur Raverlys), siis peab kõik olema matemaatiliselt korrektne. See on juba hoopis teistsugune töö – väga aeganõudev ja täpne, koos mitmete prototüüpidega, testheegeldajatega, pildimaterjaliga ja seletustega. Näitlikustamaks, amigurumi tigu võttis aega 10 päeva, lisaks testimine. Minu mänguasjad on enamasti üsna tillukesed, sellegipoolest sisaldab tigu 70 rida, mille kallal pidin tööd tegema. Eks see ole psühholoogiline küsimus, et kui on väike, siis tundub ehk kõik muu ka väike:)

Olen ikka rõhutanud, et enamalt jaolt meeldivad mulle lihtsad asjad, kuigi ma ei ütle ära ka tilluksest luksusest ja kullast-karrast. Seegi amigurumi lepatriinu on selline lihtne ja armas loomake. Kui nüüd rääkida inspiratsioonist, siis selle heegeldatud lepatriinu mõte sai alguse martsipanist. Ma jumaldan martsipani. Kalevi kommivabrik teeb teadupärast ka martsipanikujukesi. Seal nad siis olidki: martsipanist lepatriinud. Lamedad nagu siledaks uhutud kivikesed, lihtsusest armsad ja väga head:) Pelgalt üks näide, kust kohast see inspiratsioon tuleb. Armasta aga magusat!!!
Heegeldatud lepatriinul kasutasin mänguasjasilmi, nn. turvasilmad mänguasjadele, mis ära ei tule ja mis peaksid olema lastele igati ohtutud, juhul kui mängimiseks läheb. Enamasti kasutan ikka neid 6mm silmi, tellisin Ameerikast aga ka natukene suuremaid silmi juurde ja just ümara pupilliga. Mulle meeldivad need silmad just seepärast, et nad loovad heegeldatud mänguasjale sellise toreda ja omalaadse ilme.
Täiteks kasutasin nende heegeldatud lepatriinude puhul lambavilla. Lambavillast ma kirjutan ehk teinekord natukene pikemalt. Kui tavaliselt peab amigurumi mänguasja osi paksult täitma, siis siin võib poole kergemalt täita. Pärast valmimist mudisin lepatriinukest veel sõrmede vahel, et anda talle kena vorm (Täide läheb kenasti laiali). Täpikesed tikkisin eraldi peale.


Ja ühe lepatriinu tegin teistsuguse, kasutades roosa ja musta kombinatsiooni ja loomulikult tundusid siis rohelised silmad eriti kelmikad :) Mu tütar joonistab väga hästi ja tema unistuseks on saada illustraatoriks. Ta joonistab väga hästi just tillukesi detaile. Ta joonistab mulle tihti, mida ta soovib, et ma teeksin. Fantaasia on piiritu. Muidugi tegi ta ühe lepatriinu, kel pool kuube sinine, ja teine punane. Ja loomulikult tundlad. Vot selline sell tuleks ka teha. Ta ootab väga, et teeksin talle kalakesed, seda juba mõnda aega. Ma usun, et selliste joonistuste kuhila peale pean ta lubaduse ka täitma. Ma ei tea, kas nii uhkeid oskan teha, aga ma lubasin proovida.

Heegeldatud mänguasjade valmistamine võtab aega, aga seda enam ollakse rahul, kui asjake valmis, sest rõõm sellest on garanteeritud. Kes ise ei tee, oskab teiste kätetööd hinnata.
Minul on omast käest võtta selline lugu, mida ikka olin mujalt kuulnud ja lugenud. Nimelt tegin sellise heegeldatud kallistusloomakese. Pojal on see nüüd tudujäneseks ja ilma ei mida magamagi, just ükspäev oli jänes kadunud ja ei jäänudki muud üle, kui tuli terve kodu kolm korda läbi tuulata, sest muidu uni ei tulnud. Nagu raamatus, kus poisike otsib oma tudujänest. Muidugi teeb see rõõmu, et ema tehtu nii kallis on. 

Ja pealkirja all "friikide eralõbu" nagu me Eveliniga selle teema nimetasime, sai valmis dinosaurus, mis heegeldatud 1mm heegelnõelaga:) Ma loodan varsti seda tegelast ka ise oma silmaga näha. Palun kiigata ja nautida Evelini armsat blogi, sest ei saa ju mööda minna ka nendest imearmsatest karukestest, mida ta teeb. Mina nimetan teda naljatades karumeistriks:)
http://evelinri.blogspot.com/



Tänud külastajatele!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails