Lehed

laupäev, 27. oktoober 2012

Heegeldatud kaisukarud

Palju õnne kaisukarule, kellel täitub täna 110. aastat!  

 

Kaisukarude valmimise protsess:

Heegeldatud karusid hakkasin kavandama ja tegema juba kevadel, nad on väga pikalt ja kaua valminud. Neid on olnud ka üsna raske heegeldada. Kevadel ma mõtlesin, et ma olen nüüd sadu mänguasju heegeldanud, et julgen proovida ühte kaisukaru teha ja seda peab küll ütlema, et nii nagu tema tuli, tema ka jäi ehk ma ei teinud tema disainis hiljem muudatusi. Ja ma tahtsin esimese karu teha sellise, kellel jalad-keha ühes tükis. Liikuvate käte- jalgadega karu on ka vahva, ehk jõuan selleni...natukene hiljem.
Kõigepealt ma joonistasin mõned karud, nagu nad mulle meeldivad ja siis hakkasin heegeldama.

Roosa karu jalakene.

 Mitmed värvilised jalakesed. Ma heegeldasingi kõik jalad erinevatest toonidest korraga valmis.

 Mulle meeldib see, kui karu pea hakkab võtma oma kuju.


Siin on näha kõik detailid, ma alati proovin nööpnõeltega, kuidas karuke välja nägema hakkab. Kuna osade kinniõmblemine on pikk protsess ja tihti nõuab ka nn. "zen" olekut, siis alati on meeldiv piiluda, milline karu hakkab välja nägema.

Ma kasutasin kahte erinevat lõnga: Rosarius4 Boolerot: 50% bambus, 50% puuvill ja seda näeb põgusalt roosa ninaga karu juures. Imemõnus lõng.
Teine lõng on: Cotton Linen, SMC Schachenmayr: 78% puuvill, 22% lina.
Ja täidet kasutasin ka nende lõngade puhul erinevalt, esimese juures siis vastavalt kerakiudu, natukene pehmem karu, teise juures lambavilla. Cotton linen mulle meeldib, kuigi see on väga raskesti heegeldatav lõng, viimistlust on ka üsna raske teha, sest lõng on tugeva kiuga, seepärast, et sisaldab lina. Ma sain tugevad, eluks ajaks mõeldud karud :)
Seetõttu valmisid need karud väga pikka aega, sest pärast iga karu (isegi iga detaili) tegemist, pidid käed puhkama. 
Heegelnõelast rääkides, kasutan ikka 2mm heegelnõela, mis kindlasti raskendas ka heegeldamist. Aga mulle väga meeldib, kui mänguasi on tiheda heegelkoega. See ongi üks mänguasjade heegeldamise raskusi minu jaoks, et käed on pidevalt pinge all. Tiheda koe saavutamiseks on vaja kasutada number-paar väiksemat heegelnõela.
Karudel on pikkust alla 20cm, mulle meeldivad väikesed kaisukarud. Mul on endal kodus ka mõned kaisukarud ja ikka on nad sellised 15 cm pikkused. Täpselt mõnusad kätte ja kaissu võtta.

Heegeldatud kaisukarud.

 

Mis valmis/valmib? Valmivad karud, mis on igaüks erineva tooniga ja oma iseloomugagi. Kui nüüd edasi mõelda, siis igas pistes on puudutus ehk ma ise teen kanga..Seega loodan, et neil karudel on oma hea aura.

Osad karud on nüüd lõpuks valmis, kokku on neid hetkel 5: roosa, pruun, oranž, beež ja üks lillakat tooni karu, paar tükki on veel valmimisel, nendest tuleb eraldi jutuke.
Ma olen mõelnud need karud eriliseks sündmuseks ja kogu eluks, karuke võiks olla märgilise tähendusega, et nad saaksid oma loo ja oma sõbra.
Tuleb kohe meelde Mr. Bean, et ei pea olema väike, et leida karust oma sõber ja raamat ja film: "Tagasi Bridesheadi", kus Sebastian, kes juba täismees, vedas oma karu igale poole kaasa.
Minu esimesed karud on fotodel näha, kudusin neile ka sallid kaela, osad villased lõngad on ise värvitud. Nad on lihtsa välimusega karud. Mulle meeldib lihtsus ja ka naturaalsus.



Siin on karu näha minu käes, ehk saab aimdust tema suurusest.




Pruun karuke on siis ka oktoobrikuu värvispektri töö. Pruun.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails